Úvod Základy Trh Produkt Cena Distribúcia Marketingová komunikácia Marketing v doprave

Stránky predmetovej komisie marketing

Marketingová komunikácia

Marketingová komunikácia

Podnik potrebuje informovať zákazníka o vzniku výrobku, služby, ich vlastnostiach, cene, kde si ich môžeme kúpiť – musí so svojím zákazníkom komunikovať. Na túto komunikáciu môže podnik využiť niektorú  z foriem komunikačného mixu:

 

 

Ø     reklama

Ø     podpora predaja

Ø     priamy marketing

Ø     publicita

Ø     osobný predaj

 

 

Reklama – je to platená forma neosobnej komunikácie a je uskutočňovaná prostredníctvom tlačových médií – noviny, rozhlasu a televízie, plagátov...Slúži k upútaniu pozornosti a pre vzbudenie záujmu

 

Podpora predaja – je kombináciou reklamu a cenových opatrení – poskytovanie vzoriek tovaru, súťaže pre zákazníkov...Snaží sa podať informácie o produkte a súčasne ponúka stimul  - podnet pre nákup

 

Priamy marketing – je priama, adresná komunikácia medzi zákazníkom a predávajúcim. Je uskutočňovaná prostredníctvom pošty, telefónu, novín. So zákazníkom sa pracuje adresne

 

Publicita – je neosobná forma stimulácie dopytu po výrobkoch, službách publikovaním pozitívnych informácií. Za cieľ má vyvolať kladný postoj verejnosti k podniku.

 

Osobný predajje forma osobnej komunikácie s jedným alebo viacerými možnými zákazníkmi. Jeho cieľom je dosiahnutie predaja. Obsah a forma môže byť prispôsobená konkrétnemu zákazníkovi a situácii. Je to nákladný ale veľmi efektívny spôsob komunikácie.


Typy reklamných kampaní      

 

1, stotožňovacia – upevňuje meno podniku a podnikovú značku

2, informačná – noviny......

3, príležitostná a doplnková – športové podujatia ..

Reklamný plán a rozpočet

Plánovanie reklamnej kampane rozčleňujeme na určité kroky a operácie :

- stanoviť cieľ reklamy a vymedziť voľné peňažné prostriedky

- vybrať propagačné médium a zostaviť správu

- vyhodnotiť účinnosť celej akcie.

Reklamná kampaň sa rozvrhne v dlhodobom alebo krátkodobom pláne.

Dlhodobý časový plán – na jeden kalendárny rok

Krátkodobý časový plán – jeden mesiac

Finančný rozpočet

-Náklady na výrobu

-náklady na média

-náklady na propagačný materiál

-náklady týkajúce sa účasti na výstavbách

Novinky

Kontakt

  • Stredná odborná škola železničná, Palackého 14, Košice
    Palackého 14, 040 01 Košice

  • +421 55 7201100 - Ing. Jana Lenhardtová, riaditeľka školy
    +421 55 7201101 - sekretariát riaditeľky školy
    +421 55 6228363 - sekretariát riaditeľky školy


    +421 55 7287368 - vrátnica školy

    055/6228363 kl. 311 - výchovná poradkyňa Ing. Kristína Kormošová

    0902152083 - internát - denný vychovávateľ

    +421 55 6222584 školská kuchyňa a školská jedáleň

Fotogaléria